Home » D:News » Peste 200 de specii de fluturi din Grecia, în pericol din cauza schimbărilor climatice

Publicat: 24.10.2024

237 de specii de fluturi din Grecia se confruntă cu dificultăți din cauza schimbărilor climatice, ce reduc perioadele de înflorire și, implicit, resursele de hrană, informează Reuters.

Resursele de hrană devin tot mai puține, perioadele de înflorire se scurtează, iar cercetătorii sunt de părere că fluturii ar putea să se împuțineze, dacă nu chiar să dispară.

Această problemă este una globală, manifestându-se și în Mexic și Marea Britanie, unde unele specii de fluturi au suferit scăderi dramatice ale populației.

„Schimbările climatice afectează fluturii”

Schimbările climatice afectează fluturii, care depind de temperatură pentru activități esențiale precum împerecherea, reproducerea și hrănirea”, a declarat agronomul Konstantinos Anagnostellis, membru al proiectului de cercetare MEIOSIS, care studiază impactul schimbărilor climatice asupra dimensiunii fluturilor.

Incendiile de vegetație din Grecia agravează, la rândul lor, situația, distrugând habitatele și resursele de hrană, punând în pericol larvele și forțând fluturii adulți să migreze în alte zone.